Breaking News Bar
updated: 3/7/2013 7:29 AM

Gore sued over Current TV sale to Al-Jazeera

hello
Success - Article sent! close
  • Former U.S. Vice President Al Gore

      Former U.S. Vice President Al Gore
    Associated Press

 
Associated Press

SAN FRANCISCO -- A television consultant claims that former Vice President Al Gore and others at Current TV stole his idea to sell the struggling network to Al-Jazeera.

Los Angeles resident John Terenzio is demanding more than $5 million in a lawsuit quietly filed in San Francisco Superior Court Tuesday.

Order Reprint Print Article
 
Interested in reusing this article?
Custom reprints are a powerful and strategic way to share your article with customers, employees and prospects.
The YGS Group provides digital and printed reprint services for Daily Herald. Complete the form to the right and a reprint consultant will contact you to discuss how you can reuse this article.
Need more information about reprints? Visit our Reprints Section for more details.

Contact information ( * required )

Success - request sent close

Al-Jazerra announced Jan. 3 that it would pay $500 million for San Francisco-based Current TV.

Terenzio alleges he first brought the idea of the Qatar-owned Al-Jazeera's purchase of Current TV to board member Richard Blum in July, and he expected to be paid if his plan was used. The lawsuit claims Blum was open to the plan, which Terenzio laid out with a detailed PowerPoint presentation but feared Gore would find such a deal with the oil-rich government of Qatar "politically unappealing."

Neither Gore or Blum, nor their representatives, could be reached for comment late Wednesday.

Gore co-founded Current TV in 2005 with Joel Hyatt, with each receiving a 20 percent stakes in Current, a politically left leaning news and talk network. Comcast Corp. had less than a 10 percent stake. Another major investor in Current TV was supermarket magnate and entertainment industry investor Ron Burkle, according to information service Capital IQ.

Blum, a venture capitalist and husband of California Sen. Dianne Feinstein, is also an investor in Current TV.

Terenzio claims he presented to Blum "a step-by-step approach for making the sale of the liberal media outlet to Al-Jazeera palatable to U.S. lawmakers, pro-Israel factions, cable operators and, most importantly, the American public."

Terenzio claims he created the English version of China Central Television and reprogrammed it for American audiences. He said he planned to use the same strategies in rebranding Current TV into Al-Jazeera America.

"Blum greeted Terenzio's proposal with enthusiasm, indicating that he and other investors were eager to salvage their multi-million investment in the floundering cable network," Terenzio claims in his lawsuit.

Terenzio said he believes Gore did turn down the deal in July and was "adamant" in rejecting it.

Terenzio's attorney, Ellyn Garofalo, said an "insider" told her client of Gore's rejection but refused to identify that person in a brief email interview Wednesday night. Garofalo represented Dr. Sandeep Kapoor when a jury acquitted him of illegally funneling prescription drugs to Anna Nicole Smith.

Terenzio said Al-Jazeera's January announcement of the sale was the first he heard of it.

Share this page
Comments ()
Guidelines: Keep it civil and on topic; no profanity, vulgarity, slurs or personal attacks. People who harass others or joke about tragedies will be blocked. If a comment violates these standards or our terms of service, click the X in the upper right corner of the comment box. To find our more, read our FAQ.