Breaking News Bar
updated: 11/27/2012 4:09 PM

China's party paper falls for Onion joke about Kim

hello
Success - Article sent! close
  • The online version of China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming Kim as the "Sexiest Man Alive" -- not realizing it is satire.

      The online version of China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming Kim as the "Sexiest Man Alive" -- not realizing it is satire.
    Associated Press

 
Associated Press

BEIJING -- The online version of China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming North Korean dictator Kim Jong Un as the "Sexiest Man Alive" -- not realizing it is satire.

The People's Daily on Tuesday ran a 55-page photo spread on its website in a tribute to the round-faced leader, under the headline "North Korea's top leader named The Onion's Sexiest Man Alive for 2012."

Order Reprint Print Article
 
Interested in reusing this article?
Custom reprints are a powerful and strategic way to share your article with customers, employees and prospects.
The YGS Group provides digital and printed reprint services for Daily Herald. Complete the form to the right and a reprint consultant will contact you to discuss how you can reuse this article.
Need more information about reprints? Visit our Reprints Section for more details.

Contact information ( * required )

Success - request sent close

Quoting The Onion's spoof report, the Chinese newspaper wrote, `'With his devastatingly handsome, round face, his boyish charm, and his strong, sturdy frame, this Pyongyang-bred heartthrob is every woman's dream come true."

"Blessed with an air of power that masks an unmistakable cute, cuddly side, Kim made this newspaper's editorial board swoon with his impeccable fashion sense, chic short hairstyle, and, of course, that famous smile," the People's Daily cited The Onion as saying.

The photos the People's Daily selected include Kim on horseback squinting into the light and Kim waving toward a military parade. In other photos, he is wearing sunglasses and smiling, or touring a facility with his wife.

People's Daily could not immediately be reached for comment. A man who answered the phone at the newspaper's duty office said he did not know anything about the report and requested queries be directed to their newsroom on Wednesday morning.

It is not the first time a state-run Chinese newspaper has fallen for a fictional report by the just-for-laughs The Onion.

In 2002, the Beijing Evening News, one of the capital city's biggest tabloids at the time, published as news the fictional account that the U.S. Congress wanted a new building and that it might leave Washington. The Onion article was a spoof of the way sports teams threaten to leave cities in order to get new stadiums.

Two months ago, Iran's semiofficial Fars news agency reprinted a story from The Onion about a supposed survey showing that most rural white Americans would rather vote for Iranian President Mahmoud Ahmadinejad than President Barack Obama. It included a quote from a fictional West Virginia resident saying he'd rather go to a baseball game with Ahmadinejad because "he takes national defense seriously."

Share this page
Comments ()
Guidelines: Keep it civil and on topic; no profanity, vulgarity, slurs or personal attacks. People who harass others or joke about tragedies will be blocked. If a comment violates these standards or our terms of service, click the X in the upper right corner of the comment box. To find our more, read our FAQ.